Noniin, mulla on jonkinaikaa siis myllännyt päässä jonkinlainen pieni ocd-vaiva, kun mä haluan aina omat nettisivuni upeaan suoraan ja selkeään järjestykseen, ja tällä hetkellä mua ahdistaa se että mulla on
- vanha sarjisblogi (muura.vuodatus.net)
- tämä nykyinen sarjisblogi (mmuura.vuodatus.net)
- konkreettisessa muodossa varmaan 5 tai 6 kuvapäiväkirjallista materiaa
- muutama digitaalinen sarjis mitkä olen tehnyt englanniksi ja jotka olen postannut myös tumblriini (englanninkielinen sketsiblogini, muura.tumblr.com)

MUTTA EN TIEDÄ MITÄ TÄLLÄ KAIKELLA TEKISIN. on ollut vähän aikaa sellainen ahdistus että tekisi mieli aloittaa puhtaalta pöydältä, ikäänkuin hankkisin uuden kirjasen päivistä varten ja tekisin  uuden blogin, ihan freesinä. mut tekisinkö sen suomeksi? tekisinkö sen englanniksi? kummallakin kielellä? tekisinkö ne julkaisumielessä? mitä sitten teen kaikelle tälle vanhalle matskulle? pistänkö ne myös tumbluriin? pitäisikö tehdä smackjeeves-account kaikelle? pitäisikö piirtää kaikkea vanhaa uusiksi ja sitten julkaista ne? vai vaan skannata vanhat kakat sellaisenaan ja tehdä pieniä läpäreitä? ön? önnönön? en tiiä miks tää on näin vaikeaa mutta ahdistaa. :D helpottaa ehkä vähän laittaa tällä tavalla esille tätä ongelmaa vaikka se on varsinaisesti vaan joku päänkieroutuma.

mulla on kuitenkin haluna se että myös mun englantia puhuva yleisö pääsisi tietoiseksi mun elämäni menosta, ja oon aina halunnut kans julkaista mun vanhoja juttuja, vaikke ne on mun mielestä vähän sellaista kökkeliä. uudelleenpiirtäminen tuntuu aika hauskalta vaihtoehdolta, mut sit mä en tiedä jaksanko keskittyä nykyisen elämän piirtämiseen ollenkaan. englanninkielinen yleisö ei ole päässyt katsomaan mun elämää ollenkaan väliltä 2007-nykyaika jolloin olen kuvapäivistä tehnyt ja se mua vähän harmittaa. voisin toisaalta tehdä "suppean" version uudelleenpiirrettynä mikä ei välttämättä suoranaisesti olisi elämästäni mutta perustuisi siihen, ja voisin julkaista sen. haluaisin myös jatkaa vuodatuksessa julkaisua koska se tuntuu tärkeältä nettisivulta suomalaista yleisöä huomioonottaen, joten en halua jatkaa julkaisua pelkästään jollain englanninkieliselllä nettisivulla.

jatkan ehkä pohtimista mutta palaute tähän asiaan olisi tervetullutta. ;_;